Пошук

29.01.19

Технологія Л.І. Зайцевої «Формування математичної компетентності дітей дошкільного віку»

Організація освітньої роботи з формування елементарних математичних уявлень як активної діяльності потребує принципово нового підходу.

Вона має охоплювати всі сторони життєдіяльності дитини. Тому, починаючи з цього навчального року на заняттях з математики ми почали працювати за технологією Л.І. Зайцевої «Формування математичної компетентності дітей дошкільного віку». Технологія ґрунтується на сучасних наукових підходах. 

Ефективність технології досягається за рахунок таких умов: 

- Дворівневої (базовий та високий) програми для дітей 4, 5, 6 року життя, яка забезпечує навчання дітей дошкільного віку на різних рівнях складності.
- Розгорнутих конспектів занять для базового і високого рівнів для кожної вікової групи, що сприяє якісній підготовці вихователя до занять.
- Практичних ситуаціях, в яких діти вчаться застосовувати набуті знання, набувають математичної компетентності.
- Мотивації діяльності дитини, що пробуджує пізнавальний інтерес дитини, розвиває допитливість, ініціативність.
- Організації навчання за допомогою активних методів: моделі, моделювання, проблемні запитання.
- Оволодіння науковими знаннями, що забезпечує успішне засвоєння математичних понять у школі.
- Розвитку мовлення: складання невеликих описових, сюжетних розповідей, створення ситуацій діалогу.
- Формування контрольно – оцінних дій: уміння адекватно оцінювати роботу за трьома критеріями: правильно, охайно, оригінально ( по своєму).
 
Залежно від рівня знань, самостійності дітей, вихователь обирає форму організації навчально–пізнавальної діяльності (індивідуальну групову, колективну). Використання різних форм організації навчальної діяльності допоможе вихователеві побудувати взаємодію з дитиною на умовах співпраці. 

Підкріпленню технології «Формування математичної компетентності дітей дошкільного віку», сприяє робочий зошит з друкованою основою. На кожному аркуші зошита міститься по два завдання: угорі - з ромашкою – для дітей базового рівня розвитку, унизу – з бджілкою – для дітей високого рівня. Якщо дитині важко зосередитись на одному завданні, можна розрізати зошит на окремі картки. Визначити рівень математичного розвитку дитини, допоможуть контрольні заняття. Якщо дитина виконає завдання цих занять правильно, їй можна запропонувати завдання з бджілкою (високий рівень). Кожне завдання робочого зошита узгоджене з конспектами занять у посібнику, що сприяє зручності використання дидактичних матеріалів, діти низького рівня виконують завдання попередньої вікової групи.








Немає коментарів:

Дописати коментар